tweede therapiedag - Reisverslag uit Dominguito, Curaçao van Lars Brand - WaarBenJij.nu tweede therapiedag - Reisverslag uit Dominguito, Curaçao van Lars Brand - WaarBenJij.nu

tweede therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Lars

11 Januari 2017 | Curaçao, Dominguito

Hoi Allemaal

Vannacht heeft het hier heel erg hard geregend. De rest van de dag is het droog geweest. Wat is het toch heerlijk op dit mooie eiland. De rust en het mooie weer.

Vanochtend hebben we rustig aan gedaan. Om 13 uur begon de therapie. Het is vanuit hier 15 minuten rijden. Lisa heeft Lars meegenomen en zij hebben geoefend in de ruimte op balans en voelen van sensorische prikkels. Hierbij wordt ook gewerkt aan zelfstandigheid. Lars moet zelf oplossingen aandragen.

Daarna gingen ze richten de dolfijntjes. Lars zit op een ander dok. Heerlijk dichtbij zodat we alles beter kunnen zien. Tijdens de therapie komt zelfstandig zijn naar voren. Lars wordt uitgedaagd om zelf opdrachten voor de dolfijnen te kiezen.

Tijdens de doktijd wordt gewerkt aan de sensorische integratie en mondmotoriek.

Na de doktijd mag Lars nog lekker zwemmen met Kanoa die heel goed met de bal kan spelen.

Lisa heeft na afloop nog aan ons uitgelegd wat haar plan is voor de komende tijd. Wij kunnen hier heel erg achter staan.

Daan heeft vandaag samen met de begeleiding gesnorkeld. In de baai ernaast. Goede biologieles over het koraal en de vissen. Hij heeft genoten.

Vandaag was het ook happy hour om kennis te maken met het team en overige gezinnen.

Nu even relaxen en dan lekker slapen.

Tot morgen

Groetjes van Ons

  • 11 Januari 2017 - 18:30

    Sophie Hazenberg:

    Heel veel succes met de therapie.en wat een mooie foto,s
    Ook veel plezier en genieten allemaal.

    Groetjes Tante Sophie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars

Hoi allemaal, Ik ben Lars van den Brand en ben 13 jaar oud. In 2011 ben ik naar Curacao geweest om dolfijntherapie te volgen. Ik heb daar gezwommen met Geegee. Een super lieve dolfijn. Tijdens de dolfijntherapie heb ik veel geleerd voor mijn mondmotoriek. Op 6 december mag ik weer naar Curacao voor de dolfijntherapie. Deze keer hebben alle vrijwilligers en wachtlijstouders van Stichting Tess dit mogelijk gemaakt. Ik ben ze hier heel dankbaar voor. Geegee zwemt niet meer bij het CDTC maar ik hoop haar nog wel even te zien bij Dolphin Academy. Deze keer wil ik ook weer gaan werken aan het verwerken van prikkels maar ook wil ik goed leren communiceren met mijn broertje en ouders.

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 21445

Voorgaande reizen:

06 Januari 2017 - 22 Januari 2017

Derde keer dolfijntherapie

06 December 2014 - 24 December 2014

Dolfijntherapie 2014

Landen bezocht: