zevende therapiedag - Reisverslag uit Mari Pompun, Curaçao van Lars Brand - WaarBenJij.nu zevende therapiedag - Reisverslag uit Mari Pompun, Curaçao van Lars Brand - WaarBenJij.nu

zevende therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Lars

17 Januari 2017 | Curaçao, Mari Pompun

Hoi allemaal

Vanmorgen is iedereen rustig wakker geworden. Ontbeten en even alles opgeruimd.

In de ochtend naar de Aloë Vera plantage geweest. Hier hebben we smeersels voor Thera gekocht. Niet te veel want dan hebben we een reden om volgend jaar weer terug te gaan. Dan wel op vakantie want therapie is nu echt voor de laatste keer.

Daarna hebben een stukje door de Oostkant van Curaçao gereden. Om daarna naar het CDTC te gaan. Onderweg hebben we geluncht bij een heel leuk tentje naast de weg. Dat noemen ze hier Snecks. Zij verkopen authentieke gerechten en drankjes. In Curaçao is de batidos en pastechi een echte lunch. Het drankje batidos wordt gemaakt van vers fruit, suiker en ijs. Een pastechi is een deegflap gevuld met kaas, tonijn, kip of vlees.

Bij het CDTC aangekomen kreeg Lars van Lisa een hele moeilijke opdracht die hij zelfstandig moest uitvoeren. Lars kreeg een plattegrond met nummers. Bij deze nummers had Lisa aan personen kaartjes gegeven. Lars moest op deze onbekende plekken personen aanspreken en om de kaartjes vragen. Dit moest in een bepaalde volgorden zoals begroeten, vragen om het kaartje en ook nog een andere vraag stellen die bij elk persoon anders moest zijn. Ook moest hij de persoon bedanken en afscheid nemen. Lars vond het op sommige momenten spannend en gaf dit dan goed aan dmv de temperatuurkaartjes bij Lisa en Laura. Lars heeft de opdrachten keurig uitgevoerd en hierin hele stappen gemaakt.

Daarna zijn ze naar het dok gegaan om heerlijke te gaan zwemmen met Kanoa. Lars heeft vooral geleerd om zich helemaal te ontspannen. Tijdens de doktijd heeft hij geoefend in het aangegeven van grenzen. Een onderdeel wat Lars echt heel lastig vindt. We merken wel dat hij steeds meer zelfvertrouwen krijgt en dit dus ook beter gaat doen naar ons en Daan.

Daan heeft heerlijk gesnorkeld samen met Oly en Gabriella. Voor Daan is het heel erg genieten omdat hij er veel aandacht krijgt en er echt veel tijd voor hem is.

Terug naar de villa om Nasi te eten. Daarna enkele spelletjes gedaan. We hebben hier geen tv dus doen we meer van dit soort dingen samen. Heel erg leuk.

Groetjes van Ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars

Hoi allemaal, Ik ben Lars van den Brand en ben 13 jaar oud. In 2011 ben ik naar Curacao geweest om dolfijntherapie te volgen. Ik heb daar gezwommen met Geegee. Een super lieve dolfijn. Tijdens de dolfijntherapie heb ik veel geleerd voor mijn mondmotoriek. Op 6 december mag ik weer naar Curacao voor de dolfijntherapie. Deze keer hebben alle vrijwilligers en wachtlijstouders van Stichting Tess dit mogelijk gemaakt. Ik ben ze hier heel dankbaar voor. Geegee zwemt niet meer bij het CDTC maar ik hoop haar nog wel even te zien bij Dolphin Academy. Deze keer wil ik ook weer gaan werken aan het verwerken van prikkels maar ook wil ik goed leren communiceren met mijn broertje en ouders.

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 21443

Voorgaande reizen:

06 Januari 2017 - 22 Januari 2017

Derde keer dolfijntherapie

06 December 2014 - 24 December 2014

Dolfijntherapie 2014

Landen bezocht: